Examinations: Deadlines and dates
Important note
Please note that registration for the examinations can only take place upon presentation of all study achievements and completely filled out documents!
Fine Art, Product Design, Visual Communication & Public Art
We kindly ask you to submit your registrations for Bachelor's and Master's examinations digitally only.
Please fill out the respective form (can be found in the download area at the bottom of this page) and send it together with the signed concept exclusively by e-mail to christina.dobritz@uni-weimar.de.
Diplom-, Bachelor- und Masterprüfungen im Wintersemester 2023/24
ANMELDUNG für alle Studiengänge außer Medienkunst/Mediengestaltung und Public Art and New Artistic Strategies / Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien:
5. Juni – 8. Juni 2023
ZWISCHENPRÄSENTATION im Bachelorstudiengang »Visuelle Kommunikation«:
Termin wird rechtzeitig bekanntgegeben
PRÄSENTATIONSWOCHE außer Medienkunst/Mediengestaltung und Public Art and New Artistic Strategies / Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien:
22. Januar – 26. Januar 2024
Studiengang | Bearbeitungszeit inkl. Abgabe |
---|---|
Freie Kunst | 7. August 2023 – 11. Dezember 2023 |
Produktdesign (M.A.) | 7. August 2023 – 11. Dezember 2023 |
Produktdesign (B.A.) | 18. September 2023 – 11. Dezember 2023 |
Visuelle Kommunikation (M.A.) | 7. August 2023 – 11. Dezember 2023 |
Visuelle Kommunikation (B.A.) | 7. August 2023 – 11. Dezember 2023 |
Public Art and New Artistic Strategies (M.F.A.) | 16. Oktober 2023 – 8. Januar 2024 |
Diplom-, Bachelor- und Masterprüfungen Sommersemester 2024
ANMELDUNG für alle Studiengänge außer Medienkunst/Mediengestaltung und Public Art and New Artistic Strategies / Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien
8. – 11. Januar 2024
Die Anmeldung erfolgt nur bei Vorlage aller Studienleistungen und der vollständig ausgefüllten Unterlagen.
PRÄSENATIONSWOCHE alle Studiengänge außer Medienkunst/Mediengestaltung Public Art and New Artistic Strategies / Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien
24. Juni – 5. Juli 2024
»»» ACHTUNG: Zwischenpräsentation Visuelle Kommunikation (B.A.): wird noch bekanntgegeben «««
Studiengang | Bearbeitungszeit inkl. Abgabe |
---|---|
Freie Kunst (Diplom) | 5. Februar 2024 – 10. Juni 2024 |
Produktdesign (B.A.) | 18. März 2024 – 10. Juni 2024 Abgabe Endprodukt: 22. Juli 2024 |
Visuelle Kommunikation (B.A.) | 5. Februar 2024 – 10. Juni 2024 Zwischenpräsentation Bachelor: wird per E-Mail mitgeteilt |
Produktdesign (M.A.) | 5. Februar 2024 – 10. Juni 2024 |
Visuelle Kommunikation (M.A.) | 5. Februar 2024 – 10. Juni 2024 1. April 2024 – 5. August 2024 |
Public Art and New Artistic Strategies (M.F.A.) | 11. März 2024 – 3. Juni 2024 |
Lehramt Kunsterziehung an Gymnasien
Die Termine für die Erste Staatsprüfung, die Erweiterungsprüfungen und die Prüfungen in einem weiteren Fach für das Lehramt an Gymnasien werden an der Friedrich-Schiller-Universität Jena festgelegt. Eine Übersicht finden Sie auf der folgenden Seite: https://www.uni-jena.de/landespruefungsamt+terminablaufplaene
Media Art and Design
We kindly ask you to register for Bachelor and Master examinations in digital form only.
Please fill in the respective form and send it together with the necessary documents exclusively by e-mail to
German programme Medienkunst/Mediengestaltung BFA and MFA
Claudia Czubera
claudia.czubera@uni-weimar.de
English Master programme Media Art and Design
Katarina Steinbiss
katarina.steinbiss@uni-weimar.de
MKG and MAD Forms:
» Registration for Bachelor's Examination (German, valid for PV29)
» Registration for Master's Examination (German, valid for PV29)
» Application Form for MAD MFA (English, valid for PV29)
» Registration for Bachelor's Examination (valid for PV19)
» Registration for Master's Examination MKG and MAD (valid for PV19 an PV2021)
Anmeldefristen Bachelorprüfung Medienkunst/Mediengestaltung
Bearbeitungsdauer (je nach Studien- und Prüfungsordnung):
- mit PV 29 (seit WS 2009/2010): 15 Wochen
- mit PV 27: 18 Wochen
Folgende Unterlagen sind mitzubringen:
- alle laut Prüfungsordnung erbrachten Leistungsscheine bzw. des Grund- und Fachstudiums
- Konzept der Bachelorarbeit mit Unterschrift des betreuenden Professors oder der betreuenden Professorin
- aktuelle Immatrikulationsbescheinigung
Bitte beachten Sie:
Die Zulassung kann nur unter Vorlage aller 150 LP erfolgen.
Im Einzelfall kann der Prüfungsausschuss auf begründeten Antrag die Bearbeitungsdauer verlängern, wenn dies aus themenbezogenen Gründen erforderlich ist.
Anmeldefristen Masterprüfung Medienkunst/Mediengestaltung
Bearbeitungsdauer:
18 Wochen
Folgende Unterlagen sind mitzubringen:
- alle lt. Prüfungsordnung erbrachten Leistungsscheine
- Konzept der Masterarbeit mit Unterschrift des betreuenden Professors oder der betreuenden Professorin
- aktuelle Immatrikulationsbescheinigung
Bitte beachten Sie:
Die Zulassung kann nur unter Vorlage aller 90 LP erfolgen.
Im Einzelfall kann der Prüfungsausschuss auf begründeten Antrag die Bearbeitungsdauer verlängern, wenn dies aus themenbezogenen Gründen erforderlich ist.
We kindly ask you to register for Bachelor and Master examinations in digital form only.
Please fill in the respective form and send it together with the necessary documents exclusively by e-mail to
German programme Medienkunst/Mediengestaltung BFA and MFA
Claudia Czubera
claudia.czubera@uni-weimar.de
English Master programme Media Art and Design
Katarina Steinbiss
katarina.steinbiss@uni-weimar.de
Forms:
» Registration for the Bachelor examination
» Registration for the Master examination
» Application form MAD MFA (English)
Application for Master's examination: Media Art and Design (MAD)
Processing time:
18 weeks
You should bring the following documentation with you:
- certification of all credit-points required by the examination regulations
- concept for the Master’s thesis signed by the supervising professor
- current matriculation certificate
Please note:
Admittance can only be granted if all certification is produced.
In certain cases, the examination board may extend the processing time if this is necessary due to factors relevant to the subject of the Master’s thesis. Such an extension must be specifically requested and justified by the applicant.
Master's examination: How to get your M.F.A.
What steps do you need to follow on the way to your Master's degree?
Important information on deadlines and prerequisites can be found here (PDF).
Informationen zum Antrag auf Eröffnung des Promotionsverfahrens
Um Ihr Promotionsverfahren zu eröffnen, senden Sie Ihren Antrag auf Eröffnung des Ph.D.-Verfahrens schriftlich an die Vorsitzende oder den Vorsitzenden der Ph.D.-Graduierungskommission. Die einzureichenden Dokumente entnehmen Sie bitte der für Sie gültigen Prüfungsordnung.
Bitte fügen Sie dem Antrag zusätzlich die Gutachtervorschläge bei (muss im Vorfeld mit den GutachterInnen abgestimmt werden). Als Nachweis über die Zulassungsvoraussetzungen ist ein aktueller Leistungsnachweis ausreichend.
Für jeden Promovierenden ist seitens des Studienganges ein Upload-Ordner bereitgestellt. Hier können Sie alle Anträge oder z.B. die digitale Ph.D.-Arbeit hochladen. Bei Rückfragen wenden Sie sich gerne an Katarina Steinbiß (katarina.steinbiss@uni-weimar.de).
Die gedruckten Exemplare Ihrer Dissertation können Sie gern persönlich nach Vereinbarung eines Termins abgeben. Ansonsten senden Sie sie bitte postalisch an
Bauhaus-Universität Weimar
Fakultät Kunst und Gestaltung
Ph.D. »Kunst und Design«
Geschwister-Scholl-Straße 7
99423 Weimar
ACHTUNG:
Sie müssen eine Promotionsgebühr entrichten, die derzeit 100 Euro beträgt. Bitte geben Sie bei Ihrer Überweisung den Verwendungszweck »31 00 10 10 10« sowie Ihren Namen und Ihre Matrikelnummer an.
Bankverbindung zur Entrichtung der Promotionsgebühr (nicht identisch mit dem Konto für den Semesterbeitrag):
IBAN: DE 39 820 500 00 300 4444 273
BIC: HELADEFF820
FAQs: Examination and Academic Affairs
Here we have compiled answers to frequently asked questions for you.
Recognising Academic Achievements
Where and when can I apply for recognition of academic achievements?
Applications for recognition (along with the other relevant documents) should be sent to the chair of the examination committee and submitted to the person in charge of your degree programme’s examination and academic affairs. Please note that the examination committees typically meet once a month during the lecture period. Be sure to submit your application in good time.
I want to have academic achievements from other degree programmes recognised. What do I need to do?
Submit your application as described above, along with your transcript of records. If your transcript of records dos not include all of the modules you have completed, contact the person responsible for examination and academic affairs in you degree programme in advance.
I want to have academic achievements from a previous degree. What do I need to do?
The first step is to make an appointment with the academic advisor for your degree programme. Following this meeting, complete your application for recognition, prepare all the relevant documents and submit it as described above.
I need an English transcript of records. How can I get one?
You can find a transcript of records in Bison.
Module Examinations
When and where can I register for module examinations?
You will be sent an e-mail reminder to register for module examinations. The e-mail will include information on deadlines for registration and de-registration.
Final Project
How do I register my final project?
We kindly ask you to register for Bachelor's and Master's examinations digitally only.
Be sure to fill out the relevant registration forms (found in the »Downloads« section of this page) and submit them together with any other necessary documents via e-mail to the person responsible for examination and academic affairs for your degree programme.
Please direct any questions regarding modules in the final semester to your final project supervisor.
Can the deadline for my final project be extended?
Extensions may be granted upon formless request to the examination committee. This request should be submitted to the person responsible for examination and academic affairs for your degree programme along with written consent from your supervisor.
If an extension is necessary due to illness, please submit your certificate/doctor’s sick note to the person responsible for examination and academic affairs for your degree programme.
Were do I submit my final project?
Your final project should be submitted at the same place where it was registered. Once you have registered, you will receive confirmation of registration and deadlines from te person responsible for examination and academic affairs for your degree programme.
Where and how will I receive my transcript and certificate?
You will be notified by e-mail when you certificate and transcript are ready. Make sure that the person responsible for examination and academic affairs has your correct contact details
Additional Request Procedures
Downloads
Examination Registration Downloads
Information for MKG (Media Art and Design):
» Registration for Medienkunst/Mediengestaltung (Media Art and Design)
MKG and MAD Forms:
» Registration for Bachelor's Examination (German, valid for PV29)
» Registration for Master's Examination (German, valid for PV29)
» Application Form for MAD MFA (English, valid for PV29)
» Registration for Bachelor's Examination (valid for PV19)
» Registration for Master's Examination MKG and MAD (valid for PV19)
VK, PD, FK Forma:
» Diplom Examination Registration Form (German)
» Bachelor's Examination Registration Form (German)
» Master's Examination Registration Form (German)
Public Art Form:
» Master's Examination Registration Form (English / German)