You may register for the competition from May 2016 to 27 June 2016, midnight. Registered projects and events will appear on the official website and the printed summaery2016 programme. If you miss the deadline, you are still allowed to enter your proposal, but we regret that we won't be able to include your name in the programme. Only projects and collaborative events created by students of the Bauhaus-Universität Weimar are eligible for entry in the competition.
Rooms/exterior space
To reserve rooms or space, please contact the responsible administrator.
Ms. Heike Sander (raumvergabe-sl[at]uni-weimar.de) is responsible for allocating space in the Audimax, and Ms. Raika Nebelung (raika.nebelung[at]uni-weimar.de) is in charge of assigning free/outdoor areas on the campus grounds and in the lobby of the University Library. These areas are already awarded in 2016.
You can find a current plan of the outdoor areas here.
Please, follow the house rules of the Bauhaus-Universität Weimar (only available in german) concerning the use of rooms and exterior space within the university area.
summaery2016 and the opening party are registered in the city of Weimar by University Communications. Anyone who wants to host a public event or party outside regular opening times of summaery2016 must register it independently with the Amt für Allgemeine Ordnungs- und Aufsichtsangelegenheiten at least eight days in advance. Registration is free of charge. The contact person is Ms. Schenk in the Amt für Allgemeine Ordnungs- und Aufsichtsangelegenheiten of Weimar (Fon 03643 762 355, allgemeine-ordnung-und-aufsicht[at]stadtweimar.de).
Cooperation partners and sponsors
You can express your gratitude to external partners supporting and sponsoring your summaery2016 project by mentioning them (address, contact partner and logo) on our summaery2016 website. For more information, contact Ms Raika Neblung (raika.nebelung@uni-weimar.de) at University Communications.
Please refer to the university guidelines concerning donation and sponsoring procedures: MDU vom 23/2013
Bitte setzen Sie sich hinsichtlich der Nutzung von Räumen mit den jeweiligen Inhabern in Verbindung.
Die Vergabe des Audimax erfolgt über das Servicezentrum Liegenschaften, Frau Heike Sander (raumvergabe-sl[at]uni-weimar.de), die der Freiflächen/Außenflächen auf dem Gelände der Universität sowie der Foyerplätze in der Bibliothek über Frau Raika Nebelung (raika.nebelung[at]uni-weimar.de). Die Flächen in der Bibliothek sind für 2016 bereits vergeben.
Einen aktuellen Plan der Außenflächen finden Sie hier: Projekte auf Außenflächen
Bei Fragen zu Liegenschaften der Universität können Sie sich wenden an:
Liegenschaftsverwaltung
Marion Kräher
Coudraystraße 7, Raum 306
Tel.: + 49 (0) 36 43/58 22 95
E-Mail:
Referat Hausdienste
Jörg Eckardt
Coudraystraße 7, 3. OG, Raum 312
Tel.: + 49 (0) 36 43/58 22 80
E-Mail:
Bitte beachten Sie hinsichtlich der Nutzung von Räumen und Freiflächen innerhalb des Universitätsgeländes die Bestimmungen der Hausordnung der Bauhaus-Universität Weimar.
Rundgang für Ausstellende auf Freiflächen
Am 6. Juli 2016 10 Uhr findet ein Rundgang mit dem Sicherheitsbeauftragten der Universität sowie den Verantwortlichen für Hausdienste und Liegenschaften zu allen Projekten auf Außenflächen statt. Hier haben Sie noch einmal Gelegenheit, Fragen zu stellen.
Welche Bestimmungen für Sie zutreffen ist natürlich von Art und Umfang Ihres Projektes sowie Ihrem speziellen Ausstellungsort abhängig. Bei der Orientierung helfen Ihnen die Regelungen und Hinweise des Servicezentrums Sicherheitsmanagement.
Servicezentrum Sicherheitsmanagement
Dirk Schmidt
Belvederer Allee 6, Raum 103
99423 Weimar
Tel.: +49 (0) 36 43/58 12 10
E-Mail:
Die summaery2016 und das Eröffnungsfest werden durch die Universitätskommunikation bei der Stadt Weimar angemeldet.
Jeder Teilnehmer der summaery2016, der außerhalb der regulären Öffnungszeiten eine öffentliche, auch hochschulöffentliche, Veranstaltung oder Party durchführen will, muss dies eigenständig der Ordnungsbehörde mindestens acht Tage im Vorhinein anzeigen. Die Anzeige ist gebührenfrei. Ansprechpartnerin hierfür ist Frau Schenk im Amt für Allgemeine Ordnungs- und Aufsichtsangelegenheiten der Stadt Weimar ( Tel. 03643 762 355, allgemeine-ordnung-und-aufsicht[at]stadtweimar.de).
Externen Partnern, die Ihr summaery2016-Projekt unterstützen und fördern, können Sie durch Nennung (Adresse, Ansprechpartner und Logo) auf unserer summaery2016-Website danken. Ihre Ansprechpartnerin dafür ist in der Universitätskommunikation Frau Raika Nebelung (raika.nebelung[at]uni-weimar.de).
Bitte beachten Sie die Richtlinie der Universität für den Umgang mit Spenden und Sponsoring: MDU vom 23/2013
Changes from color to monochrome mode
contrast active
contrast not active
Changes the background color from white to black
Darkmode active
Darkmode not active
Elements in focus are visually enhanced by an black underlay, while the font is whitened
Feedback active
Feedback not active
Halts animations on the page
Animations active
Animations not active