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SoSe 2024

Duchamp on spatial.io - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Werk-/Fachmodul SWS 4
Veranstaltungsnummer 323210054 Max. Teilnehmer/-innen 12
Semester WiSe 2023/24 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink https://meeting.uni-weimar.de/b/ann-iw0-zvq-92l
Weitere Links https://www.uni-weimar.de/kunst-und-gestaltung/wiki/GMU:Start
https://www.uni-weimar.de/gmu
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mo. 13:30 bis 16:00 wöch. von 20.11.2023  Marienstraße 7 B - Seminarraum 104  

Seminarraum 104, M7b

 
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Brinkmann, Jörg
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29 - 6
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV19, 4-Semester - 6
Bachelor Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV19 - 6
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV19, 2-Semester - 6
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV2021, 4-Semester - 6
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV2021, 2-Semester - 6
Bachelor Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV29 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Gestaltung medialer Umgebungen
Mediengestaltung/Medienkunst
Inhalt
Beschreibung

Have you ever walked through a contemporary art exhibition, looked at a sculpture and thought “I could do that, too”? In the beginning of the 19th century artists like Marcel Duchamp not only challenged what can be called art, but also put a new light on the skills an artist has to bring to the table, to be able to place their work in an art exhibition. Concept art can give you the freedom to experiment with speculative ideas, create (a-) political statements and challenge what it means to make art.

 

When trying to create art with a computer, specifically with a game engine like Unity, things can become a bit more confusing.  Learning a new program can be challenging and will take a lot of effort. It’s easy to get lost and be overwhelmed by its possibilities. That makes it harder to create something meticulous.

 

So, let’s look at the idea of making art with a game engine, through the eyes of Duchamp. But let’s keep it simple and  try to use the concept of making a sculpture and translate it to the digital world.

 

After an introduction to unity we will create sculptures and exhibit them on spatial.io. An interesting place, that might become the YouTube of virtual worlds in the future…

Literatur

See wiki for details

Voraussetzungen

To register, please apply with a short motivation email: joerg.brinkmann@uni-weimar.de

 

Leistungsnachweis

The successful completion of the course is the attendance of the seminar and the documented work. The documentation may contain text, video, images, sketches, sound, and other digital formats.

Zielgruppe

The modul is open to all other study programmes, please refer to the appropriate programme regulations.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

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