Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]
WiSe 2020/21

Interactive spatial media design - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar SWS 2
Veranstaltungsnummer 120220402 Max. Teilnehmer/-innen 15
Semester WiSe 2020/21 Zugeordnetes Modul MediaArchitecture, M.Sc. PO 2020
Fachmodul - Darstellen im Kontext
MediaArchitecture, M.Sc. PO 18
Fachmodul - Darstellen im Kontext
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Sprache englisch
Belegungsfrist Architektur/MediaArchitecture    29.10.2020 - 16.11.2020   


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Zierold, Sabine , Dr.-Ing. begleitend
Kraus, Stefan , Dipl.-Architekt verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV2020 3 - 3 3
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV18 3 - 3 3
Zuordnung zu Einrichtungen
Darstellungsmethodik
Inhalt
Beschreibung

The visible and tactile world that surrounds us is no longer just that. Rather it is characterized by virtual information just as much as it is by brick and mortar. Programming interaction has become an integral part of shaping that world and understanding how sensors, software and hardware need to complement each other to create real added value for users is essential for the media architects that will design tomorrows public spaces.

Just like Architecture visual programming offers a practical approach towards programming interaction that oscillates between art, design and engineering. It makes programming accessible for everybody and allows for a more intuitive exploration than language-based programs.

In the course participants will learn to use the visual programming environment TouchDesigner, a software known to be on the forefront of hybrid media installations that incorporate sensors, 3D real-time rendering, lighting, data bases, lasers, audio and robotics into holistic experiences. However fascinating the new technologies may be, participants will be reminded to critically reflect on the tools and techniques and be trained to seek meaningful interactions with a real value for the users. Further more participants will be informed about best practices and technical constrains that characterize much of the design process in reality.

Bemerkung

Die Einschreibung findet über das Bisonportal statt.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2020/21 gefunden:
Darstellen im Kontext  - - - 1
Darstellen im Kontext  - - - 2

BISON-Portal Startseite   Zurück Kontakt/Impressum Datenschutz