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WiSe 2024/25

How to Draw Resistance - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Fachmodul/Fachkurs SWS
Veranstaltungsnummer 320210018 Max. Teilnehmer/-innen 15
Semester WiSe 2020/21 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen 15
Rhythmus einmalig
Hyperlink  
Sprache englisch
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Fr. 13:00 bis 15:30 wöch. 06.11.2020 bis 22.01.2021  Marienstraße 1b - Projektraum 201       15
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Bhattacharyya, Arijit , M.F.A. verantwortlich
keine öffentliche Person
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Diplom Freie Kunst (Dipl.), PV25 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29 - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV13, 2-Semester - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 2-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
M. A. Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV13, 4-Semester - 6
M. F. A. Kunst im öffentlichen Raum (M.F.A.), PV17 - 6
M. F. A. Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV19, 4-Semester -
Zuordnung zu Einrichtungen
Fakultät Kunst und Gestaltung
Inhalt
Beschreibung

In one of the most well-known quotes, Michel Foucault claims “Where there is power, there is resistance” (1978:95–96). The notion of artistic activism and its relation to power has led to development of new artistic strategies in contemporary art. On the contrary Lila Abu-Lughod states “where there is resistance, there is power” (1990: 42) thus understanding resistance is helpful to recognize power. It seems necessary from the desire of understanding we strengthen resistance studies. 

 

Drawing is an essential part of human history. The act of mark-making is a political performance. In times of crisis drawing has been seen as a method for human resistance. Through the drawings of Kathe Kollwitz or Jan Komski we see ideas of opposition in the darkest hours. With current global pandemic and growing measures of oppressions from the oppressive regimes, we feel the need in our proposed project for Bauhaus Module to explore this relation between the bodily gesture of drawing to power and resistance. Taking references from contemporary artists like Francis Alys, Nikhil Chopra, Treacy Emin the module will be based on the firm ground of praxis and understanding of unprecedented times that we are going through in relation to the public sphere. With a strategic methodology rooted in the virtual and physical idea of learning we envision our module’s outcome as a multimedia exhibition exploring the ideas of drawing in the context of postsocial resistance and its affiliation to power.

 


 

 

Bemerkung

We will get in contact with you after your registration for this module by e-mail first

 

Leistungsnachweis

Creditvergabe nach finaler Presentation

Zielgruppe

Geöffnet für Masterstudierende aller Fakultäten innerhalb der Bauhaus.Module

Bitte beachten Sie die entsprechende Studienordnung.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25

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