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SoSe 2024

Physical Computing for Interaction - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar SWS 2
Veranstaltungsnummer 120123802 Max. Teilnehmer/-innen 25
Semester SoSe 2020 Zugeordnetes Modul Architektur, M.Sc. PO 18
Projektmodul - Projekt begleitende Veranstaltung oder Wahlpflichtmodul - Architektur
Architektur, M.Sc. PO 14
Projektmodul - Projekt begleitende Veranstaltung oder Wahlpflichtmodul - Architektur

MediaArchitecture, M.Sc. PO 18
Projektmodul - Projekt begleitende Veranstaltung
MediaArchitecture, M.Sc. PO 14
Projektmodul - Projekt begleitende Veranstaltung
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Sprache englisch
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi.  bis  wöch. 06.05.2020 bis 08.07.2020         
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
König, Reinhard, Prof., Dr.-Ing.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Architektur (M.Sc.), PV14 2 - 3 3
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV14 2 - 3 3
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV18 2 - 3 3
Master Architektur (M.Sc.), PV18 2 - 3 3
Zuordnung zu Einrichtungen
Computational Architecture
Inhalt
Beschreibung

Das Seminar ist Teil des Projektmoduls "Media Architecture Biennale 2020 #FuturesImplied". Es vermittelt technische Fähigkeiten für die Realisierung einer Installation auf der Media Architecture Biennale 2020 in Amsterdam. Eine detaillierte Beschreibung findet sich im Englischen Text.

engl. Beschreibung/ Kurzkommentar

The seminar is part of the project "Media Architecture Biennale 2020 #FuturesImplied". It supports the students with technical skills for an installations at the Media Architecture Biennale 2020.

Interactive installations often demand the interfacing of components such as sensors and actuators. Both interfaces for media facades or installations for public spaces need the conception and development of interactive systems involving digital and analog components. During a one week workshop, the participants will learn the basics of interactive technologies needed for the realization of interactive installations. This includes:

- Introduction to Arduino, pins and capabilities. Introduction to the Arduino IDE. Introduction to programming. Variables, types, control structures, functions. Upload of basic program and modifications for it.

- Introduction to OHMs law. Introduction to components, symbols. Characteristics of components. Reading schematics. Basic techniques for prototyping. Interfacing components. Input and output.

- Digital and analog signals. Processing of data. Interfacing with the computer. Serial / USB interface.

- Advanced components, sensors. Advanced interfacing, multiplexing inputs/outputs.

The participants should skills that allow them to conceive and implement solutions for interactive projects. The methodology will be strongly focused on learning by doing. Guided examples will let the participants learn how to quickly translate schematics to prototypes.

The guest lecturer Juan Carlos is an expert for physical computing.

Bemerkung

Einwöchiger Workshop mit externem Dozenten begleitend zum PM "Media Architecture Biennale 2020 #FuturesImplied".

Umfang: 3 ECTS

Voraussetzungen

Studiengänge: Master Media Architecture, Master Architektur


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2020 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

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