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WiSe 2019/20

BAUHAUS - ITS HOPES AND DISCONENTS - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Wissenschaftsmodul/Seminar SWS
Veranstaltungsnummer 319140002 Max. Teilnehmer/-innen
Semester SoSe 2019 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus einmalig
Hyperlink  
Sprache englisch
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mi. 09:15 bis 12:30 Einzel am 22.05.2019        
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Mi. 13:30 bis 16:45 Einzel am 22.05.2019        
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Do. 10:00 bis 12:00 Einzel am 23.05.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Do. 13:30 bis 16:45 Einzel am 23.05.2019        
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Do. 10:00 bis 12:00 Einzel am 27.06.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Do. 13:30 bis 16:45 Einzel am 27.06.2019        
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Do. 10:00 bis 12:00 Einzel am 11.07.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Do. 14:00 bis 17:00 Einzel am 11.07.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Fr. 09:15 bis 12:30 Einzel am 24.05.2019        
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Fr. 13:30 bis 16:45 Einzel am 24.05.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Fr. 09:15 bis 12:30 Einzel am 28.06.2019        
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Fr. 13:30 bis 16:45 Einzel am 28.06.2019        
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Fr. 09:15 bis 12:30 Einzel am 12.07.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
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Fr. 13:30 bis 16:45 Einzel am 12.07.2019 Marienstraße 14 - Projektraum 312      
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Folie, Sabine , Dr. phil. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Kunst im öffentlichen Raum (M.F.A.), PV29 1 - 3 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Kunst im Öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien
Inhalt
Beschreibung

 

 

engl. Beschreibung/ Kurzkommentar

The theoretical module is situated within the context of the overall theme of the MFA course accompanying the centenary of the bauhaus.

 

Referring from afar to Freud’s Civilization and its Discontents the focus of the theoretical module within this semester addresses the aftermath of modernity and its claim for purity, perfection of form and design for a better life. Under the horizon of an ever more unsettling present and its disrupting experiences the seminar will question utopian believes considering different critical perspectives from the postwar period on through postmodernity until today. The counter-utopian and counter-cultural concepts of failure, entropy, decay, the ruin, standstill and the allegory as well as notions of creolization, the global versus the particular, the public versus the private sphere, changing concepts of subjectivity and the self are just some of the many aspects, that had been at the center of the discourses within the workshops initiated in the winter semester, and which will be the scope for further investigation. And finally: Which role do conceptualizations of the beholder and hence the agent, does “performance” and performativity play within this “theater” resp. framework that late modernity provides or in other words predetermines – either in daily life (private and public), the social or within institutional settings like the museum?

The theoretical course will be possibly accompanied by visits of some museums possibly related to the Bauhaus year and a discussion of contents (actual exhibitions) and exhibition displays of the selected museums.

Voraussetzungen

Teilnahme am Projektmodul MIND PALACES and other stories...

Leistungsnachweis

Consists in the active participation and contribution (theoretical/textual and performative) in the conception of the to be named lecture performance.

The module grading is based on the mentioned contribution, active in-class participation and submission of written assignments.

The written assignments have a word minimum of 1.500 total.

 

Zielgruppe

MFA-Programme “Public Art and New Artistic Strategies/Kunst im öffentlichen Raum und neue künstlerische Strategien”


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019 , Aktuelles Semester: WiSe 2019/20

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