Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]
SoSe 2024

Toy Story: Making things sense. Basics of Physical Computing - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Fachmodul SWS 4
Veranstaltungsnummer 319210011 Max. Teilnehmer/-innen 10
Semester WiSe 2019/20 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Sprache englisch
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Fr. 13:30 bis 16:45 wöch. von 18.10.2019         
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Sieber, Jan Michael
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29 -
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV14 1 - 3 6
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV18 1 - 3 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Interface Design
Mediengestaltung/Medienkunst
Inhalt
Beschreibung

Physical computing means building interactive physical systems by the use of software and hardware that can sense and respond to the analog world. This laboratory course offers all you need to start your journey in sensing and controlling the physical world with microelectronics.

Your basic objects of investigations will be what you find at home: neglected electronic toys and your roommate's favorite kitchen helper. Instructed knowledge of what you need to give these everyday things a new live will be

* Basics of electricity and electronics
* How to become friends with a microcontroller, how to deal with its inputs and outputs
* Which Sensors and actuators you can use without having to study rocket science first
* Using tools to build or modify an electronic device

We will be looking for connections between our world and the computer and electronics world - we will stop thinking about computers, just think about computing:
Computing offers the opportunity to build complex relationships the way we want them to be, electronics is our most important tool.

In this class we will find out how we can, in an experimental way build our own interactive projects with very basic knowledge of electronics and programming.

Voraussetzungen

For graduate students with little or no physical computing knowledge.

Leistungsnachweis

Final Project

Zielgruppe

Open to graduate students, MediaArchit.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

BISON-Portal Startseite   Zurück Kontakt/Impressum Datenschutz