Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]
SoSe 2021

Ghost in the Machine - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Fachmodul SWS 4
Veranstaltungsnummer 3700127 Max. Teilnehmer/-innen 12
Semester WiSe 2016/17 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Sprache englisch
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Do. 11:00 bis 18:00 gerade Wo von 20.10.2016         
Gruppe [unbenannt]:
 
 
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29 1 - 3 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.F.A.), PV29 1 - 3 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 4-Semester 1 - 3 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Medienkunst/Mediengestaltung
Experimentelles Radio
Fakultät Kunst und Gestaltung
Inhalt
Beschreibung

Lehrperson: Peter Kirn

Musical instrument design and expression in the global, digital age

The speed and complexity of technological transformation can overwhelm, outpacing our ability to reflect on its meaning. Peter Kirn has been creating and reporting on expressive technology for many years, building on a background in traditional musicology and music composition. That has included both working as a music producer and digital artist, running the website CDM (createdigitalmusic.com), and co-producing his own product, the MeeBlip hardware synthesizer.

Tools today cover an extreme range, from providing push-button preset music materials to letting you write your own raw DSP code, and everything in between. What does that mean for expression? How do you define the relationship between the user's input and an instrument's creators'? How do we define the parameters of instrument design, now that machines govern not only performance but composition? How do artists set creative limits for themselves, and how do they abuse the limits given them by the tools they use? How are cultural ideas embedded in objects, and how do those notions relate to our globalized world? Whether examining unique object like the Marble Machine or the interface on an iPhone app, we'll consider these questions and their impact on expression and musical thought today.

Bemerkung

Anmeldung per E-Mail bitte an martin.hirsch@uni-weimar.de

Max. 12 Teilnehmer

Blockveranstaltung jede zweite Woche

Donnerstag 11:00 – 18:00 Uhr

3.11.,  17.11., 15.12.,19.1.,jeweils 11.00 - 18.00 Uhr , 1. Veranstaltung Donnerstag 20.10.2016

 

Leistungsnachweis

Artistic work and radiophonic documentation

Zielgruppe

VK, FK, Kunst im öffentlichen Raum, MKG

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2016/17 , Aktuelles Semester: SoSe 2021

BISON-Portal Startseite   Zurück Kontakt/Impressum Datenschutz