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SoSe 2024

Homo Economicus Meets the Metaverse - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Projekt SWS 10
Veranstaltungsnummer 423110009 Max. Teilnehmer/-innen 4
Semester SoSe 2023 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus einmalig
Hyperlink https://www.uni-weimar.de/vr
Weitere Links https://www.uni-weimar.de/de/medien/professuren/medieninformatik/vr/teaching/ss-2023/projekt-homo-economicus-meets-the-metaverse/
Sprache englisch


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Fröhlich, Bernd, Prof., Dr.rer.nat.
Schott, Ephraim , Master of Science
Mühlhaus, Sebastian , Master of Science
Zöppig, Tony Jan
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Computer Science and Media (M.Sc.), PV 11 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV17 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV15 - 15
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 18 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV19 - 12/18
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 2020 - 12
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 17 - 15
Zuordnung zu Einrichtungen
Virtuelle Realität und Visualisierung
Fakultät Medien
Inhalt
Beschreibung

Given current developments in virtual reality technologies and the metaverse, it is time to examine how we make decisions in social virtual environments. Behavioral economics studies the human decision-making process by conducting various experiments based on game theory and comparing the results to the best economic solutions. We know from real-world studies that psychology, culture, emotions, and cognition generally influence our decisions and keep us from acting like homo economicus, a hypothetical human being who makes optimal decisions in accordance with their rational self-interest.

 

In this project we will study the influence of the virtual environment and the appearance and expressiveness of avatars on decision making in social virtual reality. This behavioral economics study will be prepared, performed and analyzed in collaboration with Prof. Jürgen Rösch, Professor of Digital Economics, and a group of media management master's students.

Bemerkung

time and place: t.b.a.

Voraussetzungen

Solid software programming / scripting experience (e.g. C#, C++, Python). Experience in Unity strongly recommended.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

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