Studiengänge
Abschluss |
Studiengang |
Semester |
Leistungspunkte |
Strukturiertes Prom.-Stud |
Kunst und Design / Freie Kunst / Medienkunst (Ph.D.), PV11
|
-
|
1
|
Diplom |
Freie Kunst (Dipl.), PV25
|
-
|
2
|
M. F. A. |
Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29
|
-
|
2
|
B. A. |
Visuelle Kommunikation (B.F.A.), PV29
|
-
|
2
|
LA Gymnas./1.Staatspruef. |
Lehramt an Gymnasien 1. Fach Kunsterziehung, PV29
|
-
|
2
|
LA Gymnas./1.Staatspruef. |
Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29
|
-
|
2
|
Master |
Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 4-Semester
|
-
|
2
|
M. A. |
Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 2-Semester
|
-
|
2
|
B. A. |
Visuelle Kommunikation (B.A.), PV13
|
-
|
2
|
B. A. |
Visuelle Kommunikation (B.A.), PV16
|
-
|
2
|
M. A. |
Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 4-Semester
|
-
|
2
|
B. A. |
Produkt-Design (B.A.), PV16
|
-
|
2
|
M. A. |
Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 2-Semester
|
-
|
2
|
Strukturiertes Prom.-Stud |
Kunst und Design (Ph.D.), PV18
|
-
|
1
|
M. A. |
Produktdesign (M.A.), PV19, 4-Semester
|
-
|
2
|
M. A. |
Produktdesign (M.A.), PV19, 2-Semester
|
-
|
2
|
B. A. |
Produktdesign (B.A.), PV19
|
-
|
2
|
M. A. |
Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 4-Semester
|
-
|
2
|
M. A. |
Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 2-Semester
|
-
|
2
|
B. A. |
Visuelle Kommunikation (B.A.), PV19
|
-
|
2
|
B. F. A. |
Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV19
|
-
|
2
|
M. F. A. |
Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV19, 2-Semester
|
-
|
2
|
B. F. A. |
Medienkunst/Mediengestaltung (B.F.A.), PV29
|
-
|
2
|
Inhalt
Beschreibung |
NOTE: This workshop should be taken in tandem with the seminar on "Translation", led by Boris Buden.
In theatrical terms, the lecture-performance may be seen as the stage-front of artistic research. The lecture-performer embodies the ongoing act of negotiation between art and other academic disciplines. In that sense, lecture performance is a "sneaky translator": an art form that purports to "speaks to academia in a language it understands" yet pushes it out of its comfort zone. It does so by calling attention to a lecture's own aesthetics, dramaturgy, poetics, and mediatization, while using these as its means of argumentation.
Accordingly, the logic of the workshop is recursive: we will first get acquainted with lecture-performances and craft the skill-set necessary for this particular act of "sneaky translation". Students would then be asked to produce lecture-performances which expand on such acts of translation, as discussed in Buden's tandem seminar.
Both seminar and workshop will conclude in a public event where class participants will perform their lectures alongside invited guest speakers. |
Literatur |
z.B.: On the Threshold of Knowing (Rainer, 2017), Performing the Digital (Leeker, Beyes, Schipper, 2017) |
Bemerkung |
Beginn: Freitag, 16.04.2021, 15:15 - 16:45 Uhr (Kickoff session)
Fr 23.04., 14-18h; Fr 25.06., 11-14h; Fr 02.07., TBD, *weitere Zwischentermine TBD
Präsenztermine sowie Moodle/BBB-Termine werden separat angekündigt.
Per Video Konferenz / online; evtl. Abschlusspräsentation vor Ort je nach Covid-Hygieneregeln |
Leistungsnachweis |
Aktive Teilnahme an der Diskussion, Vorbereitung Abschlussbeiträge im Kontext von einer öffentlichen Abschlussveranstaltung (zzgl. Probe) |
Zielgruppe |
Studierende in den Studiengängen Medienkunst, Freie Kunst, Visuelle Kommunikation, Lehramt Kunst, Produktdesign; Schlüsselqualifikation für Ph.D.
Bitte beachten Sie die entsprechende Studienordnung. |