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WiSe 2024/25

Digitale Cultures: An Introduction for the Design Professions - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Wissenschaftliches Modul SWS
Veranstaltungsnummer 319230004 Max. Teilnehmer/-innen 60
Semester WiSe 2019/20 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mo. 09:30 bis 12:30 wöch. von 21.10.2019  Coudraystraße 13 B - Hörsaal 3      
Einzeltermine anzeigen
Mo. 08:30 bis 14:00 Einzel am 10.02.2020 Steubenstraße 6, Haus F - Audimax      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Willmann, Jan Sebastian, Prof., Dr. techn. verantwortlich
Braun, Michael begleitend
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Diplom Freie Kunst (Dipl.), PV25 - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.F.A.), PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien 1. Fach Kunsterziehung, PV29 - 6
LA Gymnas./1.Staatspruef. Lehramt an Gymnasien Doppelfach Kunst, PV29 - 6
Bachelor Produkt-Design (B.A.), PV13 - 6
M. Sc. Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV14 - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV13, 2-Semester - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.A.), PV13 - 6
B. A. Visuelle Kommunikation (B.A.), PV16 - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 2-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 4-Semester - 6
M. A. Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
B. A. Produkt-Design (B.A.), PV16 - 6
M. A. Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
Master Produkt-Design/Nachhaltige Produktkulturen (M.A.), PV13, 4-Semester - 6
M. Sc. Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV15 - 6
M. Sc. Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV17 - 6
M. Sc. Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV19 - 6
Bachelor Produkt-Design (B.F.A.), PV28 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Designtheorie und Designforschung
Wissenschaftliche Lehrgebiete
Fakultät Kunst und Gestaltung
Inhalt
Beschreibung

The recent shift in digital technology has substantially affected the design professions and has led to entirely new concepts, tools and processes that were still inconceivable just a few years ago. These new possibilities not only foster novel forms of design and making but also raise numerous questions regarding the challenges that await the design disciplines. On that scope, the lecture series “Digital Cultures“ will provide students with a profound introduction to the theory and history of digital technology in design and related fields (such as, for example, art, media and architecture) and discusses key paradigms of the digital turn. Topics covered include computational design, digital craft, algorithmic simulation and complexity, digital authorship, programmed materials, human-machine interaction, robotics and automation, digital sustainability, smart cities, etc. As such, the lecture takes an interdisciplinary approach to understanding digital technology and is designed for a broad student audience.

Bemerkung

The kick-off of the lecture series will be on October 21st.

Leistungsnachweis

Each lecture is followed by an (oral) exercise, providing a colloquium format to allow students to further discuss specific topics and approaches. However, there is no testat condition and the lecture exercises do not have the role in determining the final grade. Nevertheless, it is strongly recommended to regularly attend the exercises in order to deepen (digital) knowledge, and, ultimately, to prepare for the final written exam.

Zielgruppe

Alle Fachbereiche, alle Fachsemester, insbesondere Studierende des Masterprogramms "Human-Computer Interaction" der Fakultät Medien


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25

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