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SoSe 2024

Understanding Social Investing Hype - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Projekt SWS 10
Veranstaltungsnummer 421110015 Max. Teilnehmer/-innen 3
Semester SoSe 2021 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus einmalig
Hyperlink  
Sprache englisch


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Stein, Benno Maria, Prof., Dr.rer.nat.
Wiegmann, Matti , Master of Science
Kolyada, Nikolay , Master of Science
Völske, Michael , Dr.rer.nat.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Bachelor Medieninformatik (B.Sc.), PV 29 - 15
Master Computer Science and Media (M.Sc.), PV 11 - 15
Bachelor Medieninformatik (B.Sc.), PV 11 - 15
Bachelor Medieninformatik (B.Sc.), PV 17 - 15
Bachelor Medieninformatik (B.Sc.), PV 16 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV17 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV15 - 15
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 18 - 15
Master Human-Computer Interaction (M.Sc.), PV19 - 12/18
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 2020 - 12
Master Computer Science for Digital Media (M.Sc.), PV 17 - 15
Zuordnung zu Einrichtungen
Intelligente Informationssysteme
Fakultät Medien
Inhalt
Beschreibung

The last few years have seen an unprecedented
boom in retail investment, driven largely by decentralized coordination
in active online communities and a new breed of easy-to-use, extremely
low-barrier-to-entry investment apps. This new level of public
participation both liberated the investment business and opened new
markets but also created several new, large-scale economic phenomena. In
this project we will analyze social media datasets with an eye to
large-scale economic phenomena, and tackle research questions related to
social media analysis, author profiling, computational ethics, and the
interplay between social media and market sentiment. We will employ big
data tools, machine learning, and natural language processing.

Bemerkung

time and place: t.b.a.

Leistungsnachweis

Abschlusspräsentation und Ausarbeitung

Zielgruppe

B.Sc. Medieninformatik

M.Sc. Computer Science for Digital Media /Computer Science and Media

M.Sc. Human-Computer Interaction


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2021 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

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