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SoSe 2024

Max and the World - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Grunddaten
Veranstaltungsart Fachmodul SWS 2
Veranstaltungsnummer 320110034 Max. Teilnehmer/-innen 8
Semester SoSe 2020 Zugeordnetes Modul
Erwartete Teilnehmer/-innen
Rhythmus
Hyperlink  
Weitere Links https://www.uni-weimar.de/kunst-und-gestaltung/wiki/GMU:Max_and_the_World
Online Projektbörse (pdf)
Online Projektbörse (Video)
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: [unbenannt]
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Mi. 17:00 bis 18:30 wöch. von 06.05.2020         
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gapsevicius, Mindaugas , M.A.
Studiengänge
Abschluss Studiengang Semester Leistungspunkte
Master Medienkunst/Mediengestaltung (M.F.A.), PV29 - 6
Diplom Freie Kunst (Dipl.), PV25 - 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 2-Semester - 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV13, 4-Semester - 6
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV14 2 - 2 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 2-Semester - 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.A.), PV16, 4-Semester - 6
Master MediaArchitecture (M.Sc.), PV18 2 - 2 6
Master Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 4-Semester - 6
Master Visuelle Kommunikation (M.A.), PV19, 2-Semester - 6
Master Visuelle Kommunikation/Visuelle Kulturen (M.F.A.), PV29 - 6
Zuordnung zu Einrichtungen
Gestaltung medialer Umgebungen
Mediengestaltung/Medienkunst
Inhalt
Beschreibung

The course will focus on the development of simple interactive applications, which will foster the imagination of interaction mechanisms between computational machines and the world. To bridge the physical world and computers, we will use Arduino microcontrollers and to trigger the world we will use Max/MSP/Jitter visual programming language.

In the first half of the semester, students will be expected to develop weekly tasks. The tasks will include programming data exchange between devices, data conversion between sound, image, and text, data sensing, and frameworks influencing the physical world. Along with the work in our home offices, we will use Moodle webinar, GMU Wiki, and online tutorials for learning programming with Max. The second half of the semester will be devoted to the realization of the individual idea.

The outcome of the course is an interactive setting between computers and environments. The successful completion of the course is a regular participation in the Moodle webinar and a project documented in the GMU wiki. The documentation may contain text, video, images, sketches, sound, and other digital formats.

No special skills are required to participate in the course. The necessary tools are provided.

Bemerkung

Motivationsschreiben an: mindaugas.gapsevicius@uni-weimar.de

Leistungsnachweis

50 % Technische, inhaltlische und ästhetische Umsetzung der Aufgaben
20 % Gruppenarbeit (Planung und Koordination)
30 % Dokumentation (davon 20%  Mitarbeit im Medien-Wiki)

Zielgruppe

MfA MKG, VK, FK, Media Architechture


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2020 , Aktuelles Semester: SoSe 2024

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